Gardinkappa till kvällsutstyrsel

Gårdagen gav ett besök på myrorna där jag köpte en gardin och en gardinkappa. Som jag förstås tänkte sy av. Kappan såg så väldigt liten ut och jag tänkte att jag hade tur om jag fick ut en blus iallafall. Men hör och häpna jag tror tyger växte för det blev banne mig en hel klänning! När jag lagt ut det, klippt mina bitar var sedan kvällens utstyrsel fixad cirka en timme senare. Ibland är det väldigt bekvämt att kunna sy ska ni veta! Den andra gardinen får bli morgondagens projekt.
 
Kvällen bjöd också på bebismys med älskvärda grannen Mirjam som har världens gulligaste familj. Nordenvalls är fina de. 
 
Tänkte bara tipsa om en inspirerande blogg innan jag säger godnatt för kvällen, nämligen ettrumtill.elledecoration.se! Där finner ni massa fint kan jag lova. 
 
Och här är mirakel-klänningen
 
Dagbok, Inspiration, Sömnad | |
Upp