Planering och goda besked av läkare

Det är en sådna fin tid nu. Sommaren kom till oss här i Norrbotten med bravur. Varma temperaturer varenda dag och sol på blå himmel. Vad mer kan man önska sig i dagsläget efter den sega våren? Vi njuter varenda dag. Inte nog med det så väntar sommarens äventyr alldels om hörnet. Norge, dop och flytt. Sedan en massa festligheter med familj och vänner däremellan. 
 
Jag fick även tag på vår barnläkare haromdagen också. Vi har velat fråga henne om en hel del jag och Felix som vi känner har varit väldigt otydligt nu under alla undersökningar vi gjort på Bertils lilla njure. Efter det samtalet kändes allt så mycket lugnare. Vi väntar nu bara svar från urologen från Uppsala akademiska och sen kan vi nog pusta ut lite. Min älskade lilla pojk, måtte du slippa antibiotikat snart. Men allt för att du ska få må bra. Vilket kan gör, han mår så innerligt bra och är så fantastiskt glad åt allt vi visar honom. Det värmer så fint att se hur han ter sig till vår närmaste familj och hur han utvecklas mer och mer varje dag som går. 
 
Snart vankas det som sagt dop. Vi valde att bara bjuda familj och inte vänner eftersom vår familj är så pass stor. Det hade inte gått att bjuda våra vänner också. Men senare när det i framtiden vankas bröllop, då ni! Men åter till dopet. Vi har lite mer än en månad kvar tills det är dags och jag känner att jag snart måste börja slå slag i saken och planera. Lämna gärna en kommentar om ni har tips eller tankar kring dop och hur ni gjorde. Det vi har bestämt är att det blir fikabuffé efteråt. Inte mat utan kaffe och fika duger gott och väl! Jag ska sno ihop lite dekorationer också och få tag på någon gammal vän som kan plinka lite musik sen är vi hemma. 
 
Dagarna nu är lite i väntans tider, Felix jobbar tre dagar till sedan går han på långledigt och vi ska njuta hela sommaren. 
 
Hoppas sommaren behandlar er väl. Ta hand om varandra.
Dagbok, Lycka och välbefinnande | |
Upp