En liten bits avstånd

Jag har hamnat på avstånd från denna sida under en tid. På samma sätt som jag hamnat på avstånd från det mesta. Från människor i min omgivning, från mina intressen och även lite från mig själv. Jag har stora funderingar, vändpunkter och val i mitt liv just nu som helt enkelt har tagit över mig lite den senaste tiden. Jag jobbar på att dela upp saker och ting, ta en sak i sänder och försöka fokusera på det som är viktigast. Men hur vet man vad det är? Förstås är lyckan viktigast. Men var finner man den? 
 
Det kan vara enkelt att se sig själv på ett visst ställe, en viss plats vid ett visst tillfälle. Men om det inte blir som man tänkt sig, hur gör man då? Går man åt ett helt annat håll eller fortsätter man trampa på samma plats? Ja det är lite så jag har känt. Att jag bara trampar, på en och samma plats. Om det är rätt eller fel plats, det vet jag inte just nu. 
 
Det kan vara oerhört viktigt att ta denna tid för sig själv då man verkligen får fundera och känna vad som är bäst och rätt i tiden just nu. Men nu har jag haft den tiden, nu är jag redo för nytt. Även om jag inte helt och hållet vet åt vilket håll jag ska gå så vet jag med säkerhet vad målet är. Jag tror bara jag behöver en liten push i rätt riktigt så är jag i rullning och då blir jag nog svår att stoppa. 
 
Under tiden jobbar jag på en dröm jag har. En dröm jag vill se mig själv uppnå mer än något just nu. 
 
 
Dagbok | |
Upp