En första födelsedag

Idag är jag extra mallig, extra stolt och lite extra sårbar. Bertil fyller ett år. Det känns verkligen stort. Mitt barn är ett år gammalt. För ett år sedan skrek jag av smärta, skrek av "smärtlindring" och skrek av längtan att Bertil skulle komma ut och upp på min mage. 17.34 den här dagen för ett år sedan låg han på mitt bröst. Han såg mig i ögonen, han ammade från mitt bröst och han somnade tätt intill mig och livet var större än det någonsin varit förut. Felix var fantastiskt, personalen var fantastisk, jag var fantastisk men Bertil var mest fantastisk av oss alla. 
Det är den mäktigaste upplevelsen jag någonsin varit med om, min absolut största prestation och den starkaste kärleken jag någonsin känt. 
 
Mitt världsbästa barn, min starkaste hjärtesång och mitt allt. 
Ha den äran Bertil Erik Fant. 
 
 
Dagbok | |
Upp