Kärlek regerar

Första Februari. En snabb summering på Januari - Förkylningar, sjukhus, tulpaner, mat, kärlek och än mer kärlek. Det betyder inte frid och fröjd dagarna i ända, men snarare att varje dag är det ändå kärleken som lyser klarast. Som brottar ner allting annat till en liten lort. Ibland är det jag som känt mig som en lort. En liten liten människa som lite lätt gått vilse utan karta. Men då är det alltid någon som visar mig vägen, någon som viskar åt mig vilket håll jag ska gå. Någon som vet bättre än jag, som hjälper, som ser och som förstår. 
 
Första februari och vi har än en dag besökt sjukhuset men idag för renografi angående Bertils njure. Sist vi gjorde den undersökningen var han fyra månader och skötte sig exemplariskt. Idag är han en vecka från 1 helt år, vilket gjorde mig lite nervös. Jag trodde att det skulle vara svårare för honom i den ålder han är i idag att genommföra dagens utmaningar. Men icket. Vår lilla gosse, duktig så in i bomben. Exemplarisk, världsbäst. Stor eloge till mig och Felix också som idag varit superföräldrar. Vi har fixat allt riktigt snyggt och jag är verkligen stolt över oss. Ibland känns det som att ingenting kan stoppa oss!
 
Efter sjukhuset avnjöt vi god lunch, fika och lite mer fika. Vi fick tillochmed med oss en ny lätt smidig liten sulkyvagn hem. Det behövde vi. 
 
Ja jag och Felix är ett fint team. Tänk ändå, att vi fann varandra och att vi idag är ett team med ett litet barn tillsammans. Thank you heaven. 
 
De som brukar kika in på min instagram, snarare instastories, vet av att Bertil och vår lilla kisse Jerry är bundis så det sjunger om det. Jag menar, titta bara. 
 
Jag känner mig ändå väl förberedd för Februari, på vissa fronter. Men som sagt, det finns alltid vägledning. Det finns alltid någon att fråga om råd. 
 
 
Dagbok | |
Upp