Bertils rum

Den här tiden på året får man verkligen passa på att hinna fota lite under dem få få timmar då ljuset visar sig ordentligt utomhus. Idag var en sådan dag och jag passade på att fota mer detaljer och bilder från Bertils rum. Barnrum är verkligen så kul att fixa och dona i och jag är verkligen glad att vi tog tag i hans rum på en gång vi flyttade in så han nu fick ett ordentligt lekrum med alla sina saker. Jag tänkte visa lite mer hur han har det i sitt rum. 
 
Först en liten klargörelse. Vi flyttade in Bertils säng till hans rum vi hade tapetserat färdigt och fixat klart rummet för vi tänkte att han kanske skulle sova bättre där än han gjorde i vårt rum. För hos oss sov han nämligen knappt alls under den tiden. Men några månader har nu gått och det har ändå inte blivit någon förbättring. Därför har vi än en gång flyttat tillbaka hans säng in till oss och hoppas på att det ska gå bättre denna gången. Därför är inte sängen med i hans rum nu ifall någon funderade över den frågan. 
 
Bertil har flera fina prydnadskuddar som han fått från olika håll. Babblarna har till exempel min mamma sytt åt honom. Den älskar han verkligen!
 
 På dörren har Felix tänkt snickra ihop några bokstäver i trä som bildar Bertils namn. Till vidare hänger denna banner där istället. 
 
 Favoritleksakerna har en egen liten tavellisthylla i lagom höjd så att Bertils själv kan plocka ner dem om han vill leka med akrobaterna. Design Ingela P. Arrhenius.
 
 Mot den här väggen stod tidigare Bertils spjälsäng, men som ni läste uppe så står den i vårat sovrum igen. Vi bytte helt enkelt plats på detta svarta skåp och sängen. Skåpet som jag och Felix målade om för bara ett par veckor sedan. 
 
En annan favorit vi har är såklart den här bilen. Det är en doppresent åt Bertil från Felix faster och kusiner. Så himla fin!
 
 Det var svårt att få en rättvis bild på stringhyllan men där förvarar vi de finaste leksakerna och Bertil har redan provat att klättre lite i den..
Hyllan är ett bygge vi själva har gjort med lite olika delar vi kommit över under åren. Tre djupa hyllplan + gavlar, fyra grunda hyllpna + gavlar och ett tidningställ. 
 
 Klossarna ovan är också en fin desgin av Ingela P. Arrhenius.
 
Den här aktivitetsbilen kan jag verkligen tipsa om. Den är fylld med verktyg och skruvar och Bertil kan sitta och meka med den lääänge. Och det bästa, den är helt i trä! Märket är Mentari.
 
 Den här byrån håller jag kärt. Den är från min gammelmormor Gulli. Vi förvarar just nu Bertils kläder i den. 
 
 Dessa korgar köpte jag från Ikea för 49kr. Det rymmer massor och är perfekta eftersom Bertil själv kan hämta det han vill ha ur dem. 
 
 Den här gungstolen hade Felix gammelmorfar. Och i den har både Felix mormor och mamma vaggat honom och hans lillebror till sömns. Nu står den i vårt hem och är perfekt vid nattning! 
 
 Till sist en närbild på den fina tapeten som min pappa har tapetserat en av fyra väggar med, övriga tre är gråa. Den kommer från Engblad & co. och heter Gårda. 
 
Lite så ser det ut just nu. Jag är en impulsiv människa och därav händer det att jag möblerar om stup i kvarten. 
Men då har ni fått se lite mer av hans mysiga lekrum. När det kommer till leksaker är det en sak vi håller fast vid - giftfrtitt. Så himla viktigt. Mina bästa hemsidor är Goodforkids, Laplandecostore och Kokobello.
 
Ha en fortsatt bra onsdageftermiddag!
 
Barn- och mammaliv, Hem och hus | |
Upp