Från secondhand-gardin till sommarklänning

Genom att vara butiksbiträde på secondhandbutik kan man ibland, om det är mindre folk eller om man äter snabbt under matrasten, hinna springa en runda och rota i tyghyllorna. Har man tur kan man hinna med att snappa åt sig några gobitar och sedan betala i lugn och ro innan en slår ut kassorna efter stängning. Eftersom jag syr många klänningar till och från är det verkligen guld att hitta billigt tyg som man kan klippa och sy i! Jag tycker även att det är charmigt om tyget jag syr i en gång har varit något annat. Oftast är det gamla gardiner som får återbrukas till en fin klänning.

Här är två olika gånger då jag fyndat i secondhand-tyg-hyllorna. 
Senaste skapelsen blev just en klänning i mjukt härligt blått tyg som innan detta varit en gardin. 
Och gången innan blev det min första blus i testmodell med knappöppning längst med ryggen. Denna i en liten restbit från secondhand den med. Tänkt vad man kan skapa av gammalt som någon annan skänkt bort. När man kan skapa något själv, DÅ känner man sig rik.
Sömnad | |
Upp