Kalasfirande

Om det är något jag blir glad av är det kalas. I alla former! Barnkalas likaså 70-årskalas. Firande av högtider eller någons framgång. Det gör mig glad att få samla släkt, familj och vänner. Att alla är där av en och samma anledning, att man vill varandra väl. Och bäst av allt ändå, fikat. Hur fint är det inte att baka, lägga upp på fat och dricka kaffe ur fint porslin? Jättefint! 

Jag tycker att vi borde fira mer än vad vi gör. Många kan tycka att vi pressar fram onödiga högtider och bara slösar pengar. Men det är inte riktigt så jag menar. Man kan gör det så enkelt för sig. Men fira borde vi göra! Om du lyckats med ett mål, fira det! Egoboosta och bjud in på tebjudning när du möblerat om ditt hem eller varför inte fira in våren när alla vårtecken kommer? Eller fira att du fått ett nytt jobb. Jag tycker att det finns massvis att fira och det kan vi absolut göra med liten budget. Jag tänkte göra ett inlägg så småningom med en massa mysiga DIY tips som kan komma till nytta vid kalas och firande. Även inspirerande bloggar och böcker som man kan bläddra kring för vidare inspiration. 
 
För tre veckor sedan firade vi min goa gammelmorfar. Dvs mammas morfar som fyllde 90 år. I min närmsta släkt är det väldigt unga genereationer och det känns fantastiskt! När min storasyster föddes fanns fem generationer vid liv. Nu är vi fyra, men om någon av oss syskon snart skaffar barn blir vi fem igen och det är alldels unikt för mig. Fantastiskt! 
Åke fyllde alltså 90 år och min gammelmormor sa när hon dukade fram fikat att "Idag blir det gott kaffe för idag får vi dricka ur kaffekopparna med fat! Det blir godare med fat!" Det är nog som hon säger, det blir godare med fina koppar och fat. 

 
 
 
Festligheter, Lycka och välbefinnande | |
Upp