Min lilla stad

När jag var yngre var det ganska glasklart för mig att jag skulle flytta från denna lilla stad jag bor i så snart jag gick ut skolan. Jag ansåg att det var en ocharmig och för liten stad. Jag ville byta miljö helt enkelt. Vad jag inte såg då var hur oerhört mysig stad jag har haft turen att växa upp i. Nu har jag gått ut skolan och velar fram och tillbaka varje dag på om jag ska ta ett år eller två i en annan stad bara för att det kan ge mig mycket tror jag. Men var jag än vandrar kommer jag alltid hamna här igen. Det är ju hemma. Här finns väldigt mycket och ännu lite mer. Här finns fantastiska vyer och gamla byggnader. Söta butiker och fina uteserveringar. Massvis med sjöar och båtar som flyter och det bästa av allt är att det ligger i norrbotten. Det som är så härligt med att bo i norr är att under sommarmånaderna går solen aldrig ner. Det är ljust dygnet runt och det är helt fantastisk. För er som inte upplevt det, gör det. Ta chansen och var med om en norrlänsk sommar utan dess like. 

Detta är fotat ungefär elva/tolv på kvällen i juni månad från mitt vindsfönster med spets som myggnät. 

 
 
 
 
 
 
Dagbok | |
#1 - - Petra:

sv tack så mycket för ditt filmtips :D

Upp